14 Σεπτεμβρίου 2009

Facebook: Παγκοσμιοποίηση ή απομόνωση;



Όλα ξεκίνησαν το βράδυ της 4ης Φεβρουαρίου 2004 όταν ο Mark Zuckerberg, ένας φοιτητής Πληροφορικής, «ανέβασε» το Facebook στο διαδίκτυο. Τότε ήταν απλά ένας ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης για τους φοιτητές του Harvard. Σιγά-σιγά η φήμη του επεκτεινόταν και στους χρήστες προστέθηκαν φοιτητές κι άλλων πανεπιστημίων, σχολείων και κολλεγίων των ΗΠΑ.
Το μεγάλο άλμα έγινε στις 26 Σεπτεμβρίου 2006 όταν υλοποιήθηκε το άνοιγμα προς όλο τον πλανήτη! Πλέον ο καθένας μπορούσε να γίνει μέλος στο Facebook, οπουδήποτε στον κόσμο κι αν ζούσε, αρκεί να είναι άνω των 13 ετών και να έχει διεύθυνση e-mail! Όπερ και εγένετο… Το Facebook «κατακλύστηκε» από εκατομμύρια μέλη από κάθε γωνιά του πλανήτη. Σήμερα, αριθμεί περισσότερα από 250 εκατομμύρια μέλη παγκοσμίως, ενώ στην Ελλάδα το 2008 καταγράφηκε αύξηση των μελών κατά 181% και σήμερα τα εγγεγραμμένα μέλη ξεπερνούν τις 600 χιλιάδες! Η αξία του αποτιμάται στα 300 εκατομμύρια δολάρια, αν και αρκετοί οικονομικοί αναλυτές ανεβάζουν αυτό το ποσό ακόμα και στα 5 δις δολάρια! Αλλά το Facebook για να παραμείνει ανταγωνιστικό εξελίχθηκε: νέες εφαρμογές, νέο στυλ και νέες γλώσσες προστέθηκαν. Αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμο ήδη σε 50 γλώσσες, ενώ στο άμεσο μέλλον θα προστεθούν άλλες 40! Αρκετά, όμως, με τα ιλιγγιώδη στατιστικά…
Τι πραγματικά είναι, όμως, το Facebook; Οι γνώμες διίστανται πάνω σε αυτό το θέμα. Αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως το Facebook είναι το κυρίαρχο μέσο της (καλώς εννοούμενης) παγκοσμιοποίησης. Ο κάθε χρήστης μπορεί να γίνει «πολίτης του κόσμου» από τον καναπέ του ή από το γραφείο του! Γνωριμίες με ανθρώπους από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, γόνιμη ανταλλαγή απόψεων και εικονικά ταξίδια… Νέοι καλλιτέχνες γίνονται διάσημοι «ποστάροντας» τις δημιουργίες τους. Καινούργιες παρέες, ακόμα και έρωτες, δημιουργούνται μέσα από τη διαδικτυακή γνωριμία. Ξεχασμένοι φίλοι ξαναβρίσκονται μετά από καιρό. Οι νέοι μοιράζονται τις φωτογραφίες τους με άλλους νέους, γράφουν τις απόψεις τους για διάφορα θέματα στα αντίστοιχα «γκρουπάκια». Ενημερώνονται και ενημερώνουν τους υπόλοιπους για εκδηλώσεις διαφόρων ειδών. Κοινοποιούν στους διαδικτυακούς τους φίλους ενδιαφέροντα άρθρα και links. Ξεπερνούν τις ώρες πλήξης ασχολούμενοι με τις διάφορες εφαρμογές και τα κουίζ. Επίσης, πολιτικοί λαμβάνουν τα μηνύματα χρηστών ή ακόμα και «τσατάρουν» μαζί τους, ενώ παράλληλα προωθούν τις απόψεις τους.
Αυτές είναι μερικές από τις συνηθέστερες δραστηριότητες των χρηστών του Facebook. Αυτή είναι η καλή πλευρά! Υπάρχει, όμως, και η άλλη, η πιο σκοτεινή πλευρά…
Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν πως το Facebook είναι το «σύγχρονο Big Brother της ανθρωπότητας». Άνθρωποι άγνωστοι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, όπως η ηλικία, το θρήσκευμα, οι πολιτικές πεποιθήσεις κ.ά. Επίσης, οι φωτογραφίες των χρηστών μπορεί να χρησιμοποιηθούν δόλια από κάποιους ανθρώπους για διάφορους λόγους. Μάλιστα, στις 14 Δεκεμβρίου 2005 δύο φοιτητές του ΜΙΤ κατάφεραν να «ξεκλειδώσουν» τα προφίλ 70000 χρηστών στα πλαίσια σχετικής έρευνας που πραγματοποιούσαν σχετικά με την ασφάλεια του Facebook! Το γεγονός αυτό αποδεικνύει περίτρανα το πόσο ανοχύρωτοι είναι οι χρήστες απέναντι σε επιθέσεις από κακόβουλους crackers (..και όχι hackers, όπως συχνά αναφέρεται λανθασμένα).
Αρκετή κριτική ασκείται (και όχι αδίκως) στο Facebook σχετικά με τη διαφημιστική πολιτική που ακολουθεί. Πολλοί κατηγορούν πως ευαίσθητα στοιχεία των χρηστών παραχωρούνται σε εταιρείες με σκοπό την παραγωγή «στοχευμένων διαφημίσεων» για διάφορα προϊόντα τους. Για παράδειγμα, διαφημίσεις καλλυντικών στις γυναίκες. Ακόμα, οι κατηγορίες αφορούν και τη διανομή των ηλεκτρονικών διευθύνσεων χρηστών. Πολλοί λαμβάνουν ενημερωτικά mails για διάφορα προϊόντα, χωρίς να έχουν εγγραφεί σε newsletters των διαφόρων e-shops.
Δυστυχώς, το Facebook δεν έχει καταφέρει ακόμα να συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των αντιλήψεων σε ορισμένα κράτη. Η λογοκρισία ζει και βασιλεύει ακόμα και στο Facebook. Ενδεικτικά, η Κίνα, το Μπουτάν, η Βιρμανία, το Ιράν και η Συρία είτε έχουν αποκλείσει εντελώς το Facebook, είτε λογοκρίνουν τα όσα γράφονται μέσα σε αυτό. Όλα αυτά σε μια προσπάθεια να καταστείλουν τον πολιτικό ακτιβισμό που στρέφεται ενάντια στα ανελεύθερα καθεστώτα των χωρών αυτών.
Όμως, οι επικρίσεις ενάντια στο Facebook δεν σταματούν εδώ! Υπάρχουν ήδη αρκετές απολύσεις εργαζομένων που έγιναν με αφορμή δημοσιεύσεις των τελευταίων στα προφίλ τους. Έχουν πραγματοποιηθεί ήδη αρκετές δίκες το κατηγορητήριο των οποίων στηρίχτηκε σε στοιχεία που πάρθηκαν μέσα από το Facebook. Αρκετές οικογένειες έχουν διαλυθεί εξαιτίας «ύποπτων» κινήσεων στο Facebook. Πολλοί είναι και οι νέοι που έχουν πάθει εθισμό στο διαδίκτυο και σε ένα ποσοστό ευθύνεται και το Facebook!
Σε αυτό το τελευταίο σημείο στέκονται ιδιαίτερα οι ψυχολόγοι. Επισημαίνουν πως οι νέοι, πλέον, περνούν πολλές περισσότερες ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή τους από τα φυσιολογικά όρια! Έχοντας τα πάντα μπροστά τους απορρίπτουν τα ερεθίσματα που δέχονται από τον πραγματικό κόσμο και ενδίδουν στα εικονικά, τα πλασματικά ερεθίσματα του διαδικτύου. Αντί να δημιουργούν φιλίες στο κοινωνικό τους περιβάλλον προτιμούν τις φιλίες μέσω του Facebook και άλλων ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Σε πολλές περιπτώσεις οι συναντήσεις με την παρέα έχουν αντικατασταθεί από τα chat-rooms. «Κερνούν» εικονικά σφηνάκια, χαρίζουν εικονικά δώρα κτλ. Με άλλα λόγια ζουν μια δεύτερη παράλληλη εικονική ζωή. Έτσι, αυτόματα τα πλεονεκτήματα του Facebook μετατρέπονται σε μειονεκτήματα. Η παγκοσμιοποίηση των πληροφοριών μετατρέπεται σε απομόνωση του ανθρώπου! Αρκετοί είναι αυτοί που δεν μπορούν να το αντιληφθούν και εθίζονται με όποια επακόλουθα προβλήματα αυτό συνεπάγεται… Μπαίνουν έτσι σε ένα φαύλο κύκλο, ανήμποροι να αντισταθούν, όπου η έξοδος μοιάζει ανέφικτη!
«Νόμισμα με δύο όψεις» θα χαρακτήριζα εγώ εν κατακλείδι το Facebook. Από τη μια είναι η ευχαρίστηση της ικανοποίησης της κοινωνικότητας του ατόμου και από την άλλη μια καλά στημένη επιχείρηση κέρδους. Όπως και να ‘χει, ένα είναι το βέβαιο: η απλή ενασχόληση με το Facebook και τις άλλες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ποτέ δεν έβλαψε κανέναν. Αντιθέτως, η κατάχρηση είναι αυτή που δημιουργεί όλα τα προβλήματα και τα δεινά. Το «παν μέτρον άριστον» δεν λανθάνει και σε αυτή την περίπτωση…

Bookmark and Share
Read more...

12 Σεπτεμβρίου 2009

Η Μ.Κ.Ο. του μήνα: Ελληνικό Κέντρο Περίθαλψης Άγριων Ζώων (ΕΚΠΑΖ)



Το ΕΚΠΑΖ είναι αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία. Είναι το πρώτο κέντρο περίθαλψης άγριων ζώων στα Βαλκάνια. Ξεκίνησε τη δράση του το 1984 ενώ στη μορφή αυτή συστάθηκε το 1990, με έδρα των δραστηριοτήτων του στην Αίγινα.
Παραλαμβάνει πάνω από 3500 τραυματισμένα εξαντλημένα η δηλητηριασμένα άγρια ζώα το χρόνο, τα περισσότερα από τα οποία ανήκουν σε προστατευόμενα είδη. Από αυτά, πάνω από τα μισά, όσα κρίνονται ικανά να επιβιώσουν ελεύθερα στο φυσικό τους περιβάλλον μετά τη θεραπεία τους, απελευθερώνονται. Έχει συμβάλλει στην προστασία απειλούμενων ειδών που έχουν μικρό πληθυσμό στην Ελλάδα ή / και στην Ευρώπη. Τέτοια είναι ο Βασιλαετός, ο Χρυσαετός, ο Στικταετός, ο Κραυγαετός, ο Θαλασσαετός, το Κιρκινέζι, ο Μαυροπετρίτης, το Όρνιο, τα δύο είδη Πελεκάνων, τα Φοινικόπτερα ,οι Χαλκόκοτες, ο Πορφυροτσικνιάς, ο Ήταυρος και άλλα.
Το ΕΚΠΑΖ προωθεί την ευαισθητοποίηση του κοινού με ευρεία ενημέρωση πάνω σε θέματα και προβλήματα την άγριας φύσης στην Ελλάδα. Εκατοντάδες πολίτες κάθε χρόνο επισκέπτονται τις εγκαταστάσεις του ΕΚΠΑΖ στην Αίγινα. Στις απελευθερώσεις εξάλλου, πού πραγματοποιούνται αρκετές φορές κάθε χρόνο σε σημαντικούς βιότοπους σ’ όλη την Ελλάδα, προσκαλούνται και συμμετέχουν συχνά τα σχολεία, οι τοπικές πολιτιστικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις καθώς και οι κάτοικοι της περιοχής. Παράλληλα οργανώνονται εκδηλώσεις και συζητήσεις.
Το ΕΚΠΑΖ τιμήθηκε το 1992 με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για τη δράση του στην προστασία του περιβάλλοντος και την εθελοντική προσφορά των μελών του.
Όλα αυτά τα χρόνια έχει αποκτήσει αξιόλογη εμπειρία στην περίθαλψη και το χειρισμό των άγριων ζώων, την επανένταξή τους στο φυσικό περιβάλλον, την ηθολογία των ειδών, την κατανομή τους στον ελλαδικό χώρο καθώς και τα προβλήματα πού αντιμετωπίζουν.
Στόχοι του ΕΚΠΑΖ είναι:
  • Περίθαλψη όσων άγριων ζώων βρίσκονται τραυματισμένα κι ανήμπορα να επιβιώσουν και επανένταξη στο φυσικό περιβάλλον όσων από αυτά μετά την θεραπεία είναι υγιή και ικανά να αντεπεξέλθουν μόνα τους.
  • Συλλογή στοιχείων για τους κινδύνους που απειλούν τα άγρια ζώα σε όλη την επικράτεια.
  • Ενεργή δράση για την ελαχιστοποίηση των κινδύνων που απειλούν τα άγρια ζώα με την ανάπτυξη προληπτικής δράσης και προτάσεων προς τους φορείς.
  • Προστασία απειλούμενων ειδών μέσω της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της κοινής γνώμης και των αρμόδιων φορέων, υλοποιώντας την πολιτική της πολιτείας γιά την προστασία των ειδών και των βιοτόπων τους,
Χάρη στις νέες εγκαταστάσεις (Πρόγραμμα ΕΠΠΕΡ, Νομαρχία Πειραιά 2000), την άρτια οργανωμένη κι εξοπλισμένη κλινική και την πολυετή εμπειρία που διαθέτει, το ΕΚΠΑΖ είναι σε θέση να παρέχει την απαραίτητη περίθαλψη για την επανένταξη των άγριων ζώων στο φυσικό περιβάλλον.
Περισσότερες πληροφορίες :
ΕΚΠΑΖ-Αίγινα, ΤΘ 57, 18010 Αίγινα
Τηλέφωνα: 2297031338, 6973318845
Fax: 2297028214
e-mail: ekpaz (at) ekpazp.gr
ΕΚΠΑΖ-Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο/Fax: 2310724969
e-mail: ekpaz-thes (at) ekpazp.gr

Bookmark and Share
Read more...

10 Αυγούστου 2009

Το φαινόμενο Άννα Γούλα...



«Το νέο όνομα στο νυχτερινό στερέωμα. Η εκρηκτική γόμωση που υπόσχεται ν' ανατινάξει το βαρόμετρο της διασκέδασης και να συγκλονίσει τα μεθυσμένα σας χαράματα. Η Άννα Γούλα είναι εδώ και τα πίνει όλα!»
Αυτή είναι μια από τις πολλές -πολλά υποσχόμενες- διαφημίσεις της «Πρέσβειρας του ξεφαντώματος» Άννας Γούλα σχετικά με τις εμφανίσεις της στο «Κωλοσέο»(!). Ποιά είναι, όμως, αυτή η νέα καλλιτέχνιδα που έχει καταφέρει να δημιουργήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα πολυπληθέστατο fan club και οι θαυμαστές της φωνάζουν ρυθμικά «ΑΝΝΑ-ΓΟΥΛΑ» σε κάθε της εμφάνιση; Ποια είναι η ανερχόμενη τραγουδίστρια που έκανε το Γεωργίου να λέει: «Άννα Γούλα με τα ούλα…»;
Η Άννα Γούλα γεννήθηκε πριν από 27 περίπου χρόνια και μεγάλωσε σε μια φτωχογειτονιά του Αιγάλεω. Η οικονομική εξαθλίωση της οικογένειάς της την ανάγκασε να δουλέψει ως περιπτερού… Τις ώρες που δεν είχε δουλειά καθόταν και ξεφύλλιζε τα γυαλιστερά lifestyle περιοδικά χαζεύοντας τις σταρ που κοσμούσαν με φωτογραφίες τους τις κοσμικές στήλες. Η ίδια είχε αποκτήσει αρκετή πείρα στο τραγούδι αφού τραγουδούσε σε όλες τις γιορτές του σχολείου, ενώ ήταν και αρκετά εμφανίσιμη! Έχοντας(;) όλα τα προσόντα ξεκίνησε να κυνηγάει το όνειρό της: να γίνει σταρ και να ασχολούνται όλα τα media (μίδια τα αποκαλεί η ίδια…) μαζί της.
Όπερ και εγένετο! Μετά από ένα πέρασμα από την επαρχία, όπως κάνουν άλλωστε οι γιατροί και οι δάσκαλοι, κατάφερε να βρει τα κατάλληλα άτομα που την «προώθησαν» και την έκαναν πρώτο όνομα στο «Κωλοσέο»! Παράλληλα, είχαν ήδη κυκλοφορήσει singles της, τα οποία έγιναν αμέσως «Νούμερο ένα» στις προτιμήσεις του κοινού και εκτόξευσαν την καριέρα της. Το κυριότερο εξ αυτών φέρει τον τίτλο «Τα πίνω όλα» (…χάπια, ουίσκι και coca-cola).
Άλλο σημαντικό σουξέ είναι το «Είμαι άρρωστη», το οποίο έχει το ακόλουθο promo: «H νέα σαρωτική φωνή της επαρχίας! Η γυναίκα που στρίμωξε την ελληνική μουσική πραγματικότητα στις Συμπληγάδες του (λίγο πιο) μεταμοντέρνου. Η Άννα Γούλα είναι εδώ και είναι άρρωστη!» Το ένα σουξέ διαδεχόταν το άλλο… «Καβάλα» (…και φύγαμε για άλλα), «Με 600 ευρώ», «Το μάτι του τίγρη» (ελληνική version του “Eye of the tiger” αφιερωμένο στον Έλληνα παλαιστή Theodorocky!) κ.ά.
Όμως, η Άννα Γούλα όσο ψηλά κι αν έφτασε δεν ξέχασε την ταπεινή καταγωγή της και την ελληνορθόδοξη κατήχησή της. Έτσι, με το τραγούδι της «Γαλάζιο και λευκό» απέδωσε φόρο τιμής στην Πατρίδα και την Ορθοδοξία! Άλλωστε το δόγμα «Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια» εκφράζει απόλυτα την καλλιτέχνιδα, η οποία είναι και βασιλικιά… Φυσικά κι αυτό το τραγούδι έγινε επιτυχία. Σε αυτό συνέβαλε και η παρακάτω διαφημιστική καμπάνια: «Άννα Γούλα: ο μύθος πίσω από τη γυναίκα. Η γυναίκα πίσω από το καλσόν. Το καλσόν πέρα απ' το σανσόν. Άννα Γούλα: η περήφανη ελληνίδα στις επάλξεις της μάχιμης δισκογραφίας φορώντας πάντα γαλάζιο και λευκό (σουτιέν)»
Σύμφωνα με αρκετά κουτσομπολίστικα δημοσιεύματα η Άννα Γούλα έχει αποκτήσει μεγάλη περιουσία και σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να αλλάξει το όνομά της σε «Άννα Γούλα Βαρδινογιάννη», ενώ το μόττο της είναι “Rich and famous”. Όπως και να έχει, η Άννα Γούλα δεν επαναπαύεται στις δάφνες της δημοσιότητας που έχει αποκτήσει από την ενασχόλησή της με το τραγούδι. Είναι κοινωνικά ενεργή και προσπαθεί να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο. Γι’ αυτό και αποφάσισε να αναμιχθεί στην πολιτική ζωή του τόπου! Αποφάσισε να πολιτευθεί με την ΣΕΟ (Σοσιαλιστική Εθνική Οργάνωση), ένα «πατριωτικό» κόμμα με έμβλημα τον κορυδαλλό που αναγεννάται από τις στάχτες του… Το κεντρικό της σλόγκαν ήταν «Βάλε μου την ψήφο σου βαθιά μέσα στην κάλπη!», ενώ υπήρχε και ανάλογο διαφιμυστικό (είναι σωστή η ορθογραφία) σποτ στην τηλεόραση.
Πλέον, η Άννα Γούλα ή Αννούλα, όπως την αποκαλούν οι πιστοί θαυμαστές της, μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στο «Κωλοσέο», τη Βουλή, καθώς και τις συνεντεύξεις που δίνει σε διάφορα ΜουΜουΕ. Ιδιαίτερη, πάντως, προτίμηση δείχνει στο μουσικό κανάλι MUD (=λάσπη) και την εκπομπή “Obey” (=υπακούω). Αξιοσημείωτο είναι πως κάθε της τηλεοπτική συνέντευξη τελειώνει με τη φράση «Πότε θα την παίξετε;» προφανώς για να την παρακολουθήσει… Ακόμα, διατηρεί προφίλ στο Facebook με περίπου 5000 φίλους, ενώ τα σουξέ της στο Youtube έχουν δει εκατοντάδες χιλιάδες θαυμαστές της!
Μέχρι στιγμής διαβάζατε τη βιογραφία της Άννας Γούλα, όπως θα διαβάζατε την αντίστοιχη βιογραφία της Άννας Βίσση, της Δέσποινας Βανδή κτλ. Υπάρχει, όμως, μια ειδοποιός διαφορά. Η βιογραφία που μόλις διαβάσατε είναι προϊόν μυθοπλασίας. Υπεύθυνη για αυτό είναι η Χαρά Κολαΐτη.
Ποιά είναι άραγε αυτή; Η Χαρά Κολαΐτη είναι απόφοιτη της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και «δημιούργησε» την Άννα Γούλα για τις ανάγκες της πτυχιακής της εργασίας. Χρησιμοποιεί όλες τις γνώσεις και τα ταλέντα της (δηλαδή χορό, τραγούδι, ζωγραφική) και συνθέτει μια trash φιγούρα που δεν αποχωρίζεται τα στρας και τα ψηλά τακούνια και τραγουδάει σε σκυλάδικο. Μια «ντίβα» που διαθέτει μείγμα από την ταπεινοφροσύνη της Άντζελας Δημητρίου, τις φιλοδοξίες της Έφης Σαρρή και το σταριλίκι της Άννας Βίσση. Σκοπός της είναι σατιρίσει τα καλλιτεχνικά πρότυπα του Νεοέλληνα και όχι μόνο. Αποτυπώνει πιστά, με σαρκαστικό ύφος, τη σημερινή νεοελληνική πραγματικότητα του lifestyle και της κοινωνικής παρακμής. Η Χαρά το πετυχαίνει απόλυτα και γι’ αυτό η εργασία της πήρε «Άριστα». Έχει πιάσει τον παλμό της εποχής! Της αξίζουν θερμά συγχαρητήρια και ελπίζω να έχει αξιόλογη καλλιτεχνική σταδιοδρομία, όποια πορεία κι αν επιλέξει.
Πολλοί, ίσως, θα αναρωτιούνται: Μα καλά δεν έχει χρησιμοποιήσει η Χαρά την Άννα Γούλα για δικό της όφελος; Φυσικά, αφού έχει πραγματοποιήσει αρκετά live με σκοπό τη σάτιρα. Θα ξεχώριζα, όμως, ένα. Τη συμμετοχή της σε συναυλία στα Προπύλαια στις 19 Δεκεμβρίου 2008, ενώ ήταν σε εξέλιξη τα επεισόδια που ξεκίνησαν με αφορμή τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου. Τότε η Χαρά, ως Άννα Γούλα, ερμήνευσε το «Φωτιά στα Σαββατόβραδα» της Άντζελας Δημητρίου προσαρμόζοντας κατάλληλα τους στίχους για την περίσταση δίνοντας έτσι το στίγμα της για την κατάσταση που επικρατούσε (και συνεχίζει να επικρατεί)… «Φωτιά στα Σαββατόβραδα, κόλαση η κοινωνία, σκοτώνονται μικρά παιδιά απ’ την Αστυνομία…» ήταν το ρεφραίν.
Κλείνοντας το άρθρο θα σχολίαζα απλά, παραφράζοντας το κείμενο που εμφανίζεται στο τέλος ορισμένων ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών: Οποιαδήποτε ομοιότητα με υπαρκτά πρόσωπα και καταστάσεις ΔΕΝ είναι συμπτωματική και αντικατοπτρίζει ΠΛΗΡΩΣ την πραγματικότητα!

Bookmark and Share
Read more...

7 Αυγούστου 2009

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β’



Ενάμισης χρόνος ακριβώς συμπληρώνεται σήμερα από την εκλογή του Ιερωνύμου στο ύπατο αξίωμα της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος. Την 7η Φεβρουαρίου 2008 εξελέγη από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος και ενθρονίστηκε στις 16 Φεβρουαρίου.
Σε αυτό το διάστημα ο Ιερώνυμος κατάφερε να γίνει αγαπητός και αρεστός στην πλειοψηφία των Ελλήνων (χριστιανορθόδοξων και μη) μέσα από τις πράξεις του και τις αγαθοεργίες του.
Το παρελθόν του ένδοξο. Σπούδασε στο Τμήμα Αρχαιολογίας και στη Θεολογική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διετέλεσε πρώτος σε πανελλαδική κλίμακα υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών στις βυζαντινές σπουδές, τις οποίες πραγματοποίησε στα Πανεπιστήμια του Γκρατς και του Μονάχου, ενώ φοίτησε και στο Ostkirchliches Institut, Ινστιτούτο της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στο Ρέγκενσμπουργκ της Γερμανίας. Κατάφερε έτσι να αποκτήσει αξιοζήλευτη μόρφωση και να ακολουθήσει ακαδημαϊκή καριέρα, την οποία εγκατέλειψε για να ενταχθεί στον ορθόδοξο κλήρο.
Ως Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας πραγματοποίησε πλούσιο κοινωνικό έργο. Ξεχωρίζουν η δημιουργία οικοτροφείων, ορφανοτροφείου με μορφή ανάδοχης οικογένειας (Θήβα), Στεγών Ηλικιωμένων (Θήβα, Λιβαδειά), Κέντρου Επανένταξης Ψυχικώς Πασχόντων (Λιβαδειά), Εκπαιδευτηρίου Δημιουργικής Απασχόλησης Παίδων με Ειδικές Ανάγκες σε συνεργασία με άλλους φορείς του Νομού (Λιβαδειά), του Κέντρου Πρόληψης για τα ναρκωτικά (Λιβαδειά), Συσσιτίων Απόρων συμπεριλαμβανομένων και οικονομικών μεταναστών (Θήβα), Συμβουλευτικών Σταθμών (Θήβα), Κέντρου Ιστορικών και Αρχαιολογικών Ερευνών (Ζάλτσα - Ιερά Μονή Λυκούρεση). Επίσης, φρόντισε για τη δημιουργία και λειτουργία ενοριακών πνευματικών κέντρων και κέντρων νεότητας στις περισσότερες ενορίες, καθώς και προτύπων κατασκηνωτικών εγκαταστάσεων στον Παρνασσό. Με πρωτοβουλία του ιδρύθηκε και λειτουργεί το Κέντρο Ερευνών της Ιστορίας και του Πολιτισμού της Βοιωτίας, το οποίο συνεργάζεται με τα Πανεπιστήμια Durham και Cambridge. Πρωτοστάτησε για την δημιουργία του Κέντρου Ευαισθητοποιήσεως Πληθυσμού σε θέματα περιβάλλοντος και οικονομικών μεταναστών, το οποίο λειτουργεί στα Οινόφυτα.
Υιοθετώντας ένα πιο low profile τρόπο ζωής και άσκησης των καθηκόντων του από τον προκάτοχό του μακαριστό Χριστόδουλο κατάφερε να περάσει στους πιστούς το μήνυμα πως η Εκκλησία της Ελλάδος θα επιστρέψει και πάλι στον καθαρά πνευματικό και ανθρωπιστικό της ρόλο, αφήνοντας στην άκρη κοσμικά στοιχεία του παρελθόντος! Από την πρώτη κιόλας ημέρα αρνήθηκε τη χρήση προνομίων και πολυτελειών που απέρρεαν από το αξίωμά του. Συνέχισε να μετακινείται με το παλιό του αυτοκίνητο και διαμένει σε ένα μικρό διαμέρισμα.
Η αλλαγή πορείας για την Εκκλησία φάνηκε από την αρχή της παρουσίας του στην Αρχιεπισκοπή. Ένα από τα πρώτα του μελήματα ήταν ο οικονομικός έλεγχος των ταμείων της Εκκλησίας, καθώς και της ακίνητης περιουσίας της. Ορίζοντας ειδική επιτροπή θέλησε να εξακριβώσει την οικονομική κατάσταση της Εκκλησίας και να προωθήσει τη διαφάνεια στα οικονομικά της. Άλλωστε, ο ίδιος έχει αποκτήσει άσχημη εμπειρία από τις οικονομικές δοσοληψίες, αφού κατηγορήθηκε για οικονομικά σκάνδαλα. Αυτός ήταν ο κύριος λόγος που δεν εκλέχθηκε Αρχιεπίσκοπος το 1998. Φυσικά, όλα αυτά αποτελούσαν σκευωρίες, πράγμα που αποδείχθηκε, και δεν στάθηκαν ικανές να τον λυγίσουν.
Οι σχέσεις με το Οικουμενικό Πατριαρχείο αποκαταστάθηκαν πλήρως και έγιναν θερμότερες. Η παρουσία του στην τηλεόραση και τα υπόλοιπα ΜΜΕ ελάχιστη. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, πως δεν επιτελεί πλούσιο έργο. «Τα έσοδα από τη διαχείριση της εκκλησιαστικής περιουσίας πρέπει να επιστρέφουν στον λαό» άλλωστε ήταν η φράση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου κατά την ενθρόνισή του τον που είχε κάνει τη μεγαλύτερη αίσθηση. Έτσι, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο «αξιοποίησης της εκκλησιαστικής περιουσίας».
Σε πρόσφατη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου αποφασίστηκε το 25% των εσόδων, τα οποία προέρχονται από τη μοναστηριακή περιουσία που διαχειρίζεται η ΕΚΥΟ (οικονομική υπηρεσία της Εκκλησίας) να διατίθεται για τη δημιουργία φιλανθρωπικών ιδρυμάτων κοινωνικής μέριμνας. Στο διάστημα που βρίσκεται ο Ιερώνυμος στο τιμόνι της Εκκλησίας τα έσοδα από την αξιοποίησης της μοναστηριακής περιουσίας που έχουν μπει στο ταμείο υπολογίζονται σε 20 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει δηλαδή ότι 5 εκατ. ευρώ μπορούν να διατεθούν για φιλανθρωπικούς σκοπούς! Αυτή η είδηση πέρασε, δυστυχώς, στα ψιλά των μεγάλων αθηναϊκών εφημερίδων…
Όσον αφορά το πολιτικό γίγνεσθαι της χώρας ο Ιερώνυμος φαίνεται να προτιμά μια στάση ουδετερότητας και ίσων αποστάσεων από όλους τους πολιτικούς και ιδεολογικούς χώρους. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ήταν ένας από τους λίγους ιεράρχες που αντιτάχθηκε στις λαοσυνάξεις για το θέμα των ταυτοτήτων. Είναι επίσης προοδευτικός, αφού δεν απορρίπτει το διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας εφόσον ζητηθεί από την Πολιτεία. Ακόμη, δεν απορρίπτει καμία πρόταση, π.χ. σύμφωνο συμβίωσης, εάν δεν αποφασίσει πρώτα η Ιερά Σύνοδος. «Είμαι πρώτος μεταξύ ίσων» είχε δηλώσει και ακόμα κρατάει το λόγο του!
Έχει άποψη για αυτά που συμβαίνουν στον τόπο αλλά δεν υποπίπτει σε ατοπήματα τύπου «Η Δεξιά του Κυρίου», όπως ο μακαριστός Χριστόδουλος. Άλλωστε, για τον Χριστόδουλο πολλοί έχουν δηλώσει πως αν δεν ήταν ιεράρχης θα ήταν οπωσδήποτε πολιτικός. Αυτό προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποφύγει ο Ιερώνυμος. Σε κάθε καλή ή κακή εξέλιξη για τη χώρα βρίσκεται εκεί και συνεισφέρει με τον τρόπο του. Πριν τις ταραχές στον Αγ. Παντελεήμονα είχε προνοήσει να δημιουργήσει συσσίτια για τους μετανάστες και τους λοιπούς άπορους της περιοχής. Στα επεισόδια του περασμένου Δεκεμβρίου απηύθηνε έκκληση να σταματήσουν οι ταραχές, αλλά ταυτόχρονα ζήτησε να ακουστεί η φωνή της εξεγειρόμενης νεολαίας! Όσον αφορά τα εθνικά θέματα (καλώς) αποφεύγει να τοποθετηθεί, όπως κάνει ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος, και αφήνει τους αρμόδιους να κάνουν τη δουλεία τους.
Αυτή ήταν μια σύντομη αναδρομή στο βίο και την πολιτεία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου Β’. Ελπίζω να συνεχίσει με την ίδια δύναμη και την ίδια πραότητα να ασκεί τα αρχιεπισκοπικά καθήκοντά του.

Bookmark and Share
Read more...

1 Αυγούστου 2009

Η Μ.Κ.Ο. του μήνα: Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων (ΚΑΖ)



Το ΚΑΖ (Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων) είναι σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που, μια καλά δεμένη ομάδα ζωόφιλων, ίδρυσε το 1988. Η φροντίδα των αδέσποτων ζώων, μια καθαρά εθελοντική προσπάθεια, ήταν αυτό που τους ένωσε από την αρχή. Η υπεράσπιση του δικαιώματος των τετράποδων συντρόφων του ανθρώπου στη ζωή με αξιοπρέπεια, είναι αυτό που τους δίνει δύναμη να συνεχίσουν. 

Οι στόχοι του ΚΑΖ είναι:
Η συντήρηση των εγκαταστάσεων του Καταφυγίου στο Μαρκόπουλο Αττικής και αποπεράτωση της Β' πτέρυγας για την απόκτηση περισσότερου χώρου παραμονής ζώων, για στειρώσεις, εμβολιασμούς και θεραπείες άρρωστων ή τραυματισμένων αδέσποτων. Στη συνέχεια, υιοθεσία ή επανένταξη στους χώρους περισυλλογής τους.
Η επικοινωνία με τους συμπολίτες μας και ανάδειξη του προβλήματος που προκαλεί η ανεύθυνη συμπεριφορά του ανθρώπου απέναντι στα ζώα. Τα ΜΜΕ, τα σχολεία, οι ημερίδες, αποτελούν για το ΚΑΖ πεδίο ενημέρωσης, διαφώτισης και αγωγής του πολίτη και ιδιαίτερα της νέας γενιάς.

Αξίζει να σημειωθεί πως το ΚΑΖ δεν έχει λάβει καμία κρατική επιχορήγηση μέχρι τώρα. Οι μόνοι πόροι του είναι οι συνδρομές, οι δωρεές και η ανιδιοτελής βοήθεια των μελών του και των φίλων του! Οι χορηγίες και οι δωρεές θα συμβάλουν στην συντήρηση των ήδη εν λειτουργία τμημάτων του Καταφυγίου, στην αποπεράτωσή της Β΄πτέρυγας παραμονής ζώων, στην στελέχωσή του με ειδικευμένο προσωπικό και στην συντήρηση του αυτοκινήτου που δώρισε στο Καταφύγιο το Αγγλικό Σωματείο RSPC για την μεταφορά άρρωστων και τραυματισμένων ζώων.


Περισσότερες πληροφορίες:
ΤΘ 70335, 166 75 Γλυφάδα
e-mail: info@kazshelter.org
www.kazshelter.org

Bookmark and Share
Read more...
Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP