20 Αυγούστου 2013

Πέντε χρόνια blogging

Ήταν καλοκαίρι του 2008 όταν αποφάσισα τη δημιουργία αυτού εδώ του blog και ταυτόχρονα την είσοδό μου στον κόσμο του blogging. Πιο συγκεκριμένα ήταν 20 Αυγούστου. Πέρασαν ήδη πέντε χρόνια! Πέντε χρόνια γεμάτα δημιουργία, έρευνα και συγγραφή. Πέντε χρόνια ξεχωριστά με θετικές, κυρίως, πτυχές!

Πολλά πράγματα άλλαξαν από το 2008 τόσο στο blog, όσο και στις ζωές μας. Το απλό καφέ template του Blogger έχει δώσει τη θέση του σε ένα πιο σύγχρονο και λειτουργικό, αλλά εξίσου απλό, template. Όμως, δεν άλλαξε μόνο το template, δηλαδή η μορφή. Άλλαξε η γενικότερη δομή και φιλοσοφία του blog. Με το σύνθημα: “Blog is the new media. Join the conversation.” φιλοδοξώ στην ενίσχυση του blog μου, αλλά και στη γενικότερη εικόνα που έχουν τα blogs στην Ελλάδα. Στόχος μου είναι τα blogs να αποτελέσουν ένα σύγχρονο μέσο διαλόγου μακριά από τις παθογένειες των άλλων ΜΜΕ. Σε αυτό το δημιουργικό διάλογο σημαντικό “όπλο” αποτελούν τα social media, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δηλαδή, όπως το facebook ή το twitter.

Η θεματολογία του blog είναι ευρεία! Οι 216 αναρτήσεις, οι οποίες χωρίζονται σε 25 κατηγορίες, καλύπτουν όλο το δυνατό φάσμα: από την πολιτική, την οικονομία και την ιστορία μέχρι τον αθλητισμό, τις τέχνες και την πληροφορική. Τον Μάρτιο του 2009 προστέθηκε ένα νέο στοιχείο στο blog: Η ενότητα “Η Μ.Κ.Ο. του μήνα”. Η ενασχόλησή μου με τον εθελοντισμό μού έδωσε αυτή την ιδέα. Έτσι, στην αρχή κάθε μήνα αφιερώνω μια ανάρτηση για την προβολή Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης με αξιόλογο έργο και δράσεις. Μέχρι στιγμής έχουν ήδη προβληθεί 54 ελληνικές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις όλων των ειδών.

Ο αρχικός στόχος της δημιουργίας αυτού του blog ήταν να έχω ένα διαδικτυακό χώρο όπου θα μπορώ να δημοσιεύω τις απόψεις και τα άρθρα μου. Έτσι κι έγινε στην αρχή. Στη συνέχεια, όμως, η αύξηση του ενδιαφέροντος για τα άρθρα μου, η μεγαλύτερη ενασχόλησή μου με τη συγγραφή και η συνεργασία μου με νέους ανθρώπους και φορείς οδήγησε σε συστηματική συνεργασία με αυτούς. Η αρχή έγινε το Μάρτιο του 2010 με τους “Διαλόγους” της Ελευθεροτυπίας, ένα διαδικτυακό χώρο της εφημερίδας στον οποίο μπορούν οι αναγνώστες της να ανεβάζουν τα άρθρα τους και να σχολιάζουν τα υπόλοιπα άρθρα.

Τον Μάιο του 2011 ήρθε η πρώτη διεθνής συνεργασία για εμένα και το blog μου. Ξεκίνησα να δημοσιεύω άρθρα (στα αγγλικά) στο διεθνές περιοδικό νεολαίας “MOMENTUM: Mission Passion Expression”. Αυτό μου έδωσε το έναυσμα να ξεκινήσω να γράφω άρθρα στα αγγλικά. Η συνέχεια περιλαμβάνει τη συνεργασία από το Φεβρουάριο του 2013 με το “Open Society Online”, μια διεθνή ιστοσελίδα που ασχολείται με το σχολιασμό της πολιτικής, της οικονομίας και των διεθνών σχέσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Τον Ιούλιο του 2013 ξεκίνησε, επίσης, η συνεργασία μου με την πανευρωπαϊκή ιστοσελίδα για θέματα νεολαίας “European Youth Voice”. Εν τω μεταξύ, από τον Ιανουάριο του 2013 άρθρα μου σχετικά με τις Πολιτικές για τους Νέους φιλοξενούνται στο ελληνικό περιοδικό νεολαίας “YMagazine”. Πέρα από αυτές τις ιδιαίτερες και σημαντικές για εμένα συνεργασίες, πολλά από τα άρθρα μου έχουν αναδημοσιευθεί σε αρκετά ελληνικά blogs.

Όλα αυτά, όπως είναι λογικό, οδήγησαν και σε αύξηση της επισκεψιμότητας, αναγνωρισιμότητας και δημοφιλίας του blog. Σε αυτό συνέβαλε και η σελίδα στο facebook. Στα πέντε χρόνια μετράμε ήδη 76.000 συνολικές προβολές σελίδας. Πολλοί από αυτούς τους επισκέπτες προέρχονται από χώρες της Ευρώπης, αλλά και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Για εμένα, η ποσότητα των αναγνωστών έχει ελάχιστη σημασία μπροστά στην ποιότητα των αναγνωστών και των αναρτήσεων, αλλά είναι ευχάριστο να γνωρίζεις πως οι ιδέες και οι απόψεις σου διαβάζονται από αρκετούς ανθρώπους και διαχέονται σε πολλούς περισσότερους.

Με αφορμή τη συμπλήρωση των πέντε ετών από την έναρξη λειτουργίας του, το makrystathis.blogspot.com περνάει σε μια νέα εποχή. Αυτά τα χρόνια μού έδωσαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες, ώστε το περιεχόμενο των άρθρων να είναι όσο το δυνατόν αξιόλογο, έγκυρο και διασταυρωμένο. Για το λόγο αυτό, θα συνεχίσει να υπάρχει τεκμηρίωση με στοιχεία από επίσημες έρευνες, ενώ μια σημαντική προσθήκη είναι τα infographics, τα οποία θα ενισχύουν την πληροφόρηση και παροχή στοιχείων στα άρθρα, αλλά θα συνεισφέρουν και στην οπτική παρουσίασή τους.

Οι αναγνώστες είναι σίγουρα οι ουσιαστικοί κριτές του τελικού αποτελέσματος. Από την πλευρά μου, καταβάλλω κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε το περιεχόμενο του blog να είναι το καλύτερο δυνατό και αξιόλογο επίσης. Πιστεύω πως το νερό έχει πλέον μπει στο αυλάκι και η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί με αμείωτους ρυθμούς το επόμενο χρονικό διάστημα!

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP